به‌روز شده در: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
همه ی ما به دنبال راه حل هایی برای بهبود کارایی و سازمان یافتن عملکردهایمان هستیم.اما نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که به دنبال کسب عادت هایی باشیم که بتوانیم با تغییر در روش زندگی، سطح سلامت بدن را ارتقا داده و البته روش آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم. در این مطلب به چند نکته و روش برای افزایش سلامت بدن و به دنبال آن زندگی بهتر اشاره خواهیم کرد، موضوع جالب این است که انجام تمام این موارد تنها زمان کمی از روز شما را اشغال می کند،شاید15 دقیقه یا کمتر.
زینب حکیمی -

ساعت زنگی تان را دوباره کوک کنید

می شود گفت اکثر مردم با صدای زنگ گوش خراش یک ساعت زنگی از خواب بیدار می شوند. آن هم ساعتی که شاید بیش از یک سال است که دوباره کوک نشده و همیشه سر یک ساعت مشخص و همیشگی زنگ می زند. این موضوع سبب آشفتگی و دلهره ناگهانی فرد پس از بیدار شدن می شود.

بهترین کار این است که ساعت زنگی تان را دوباره کوک کنید و این بار هر روز 15 دقیقه زودتر از همیشه آن هم با یک صدای دلنشین تر از خواب بیدار شوید (صدای ساعت زنگی تان را هم عوض کنید).

بعد از بیدار شدن 5 دقیقه از زمانتان فقط سکوت کنید و یا نفس عمیق بکشید، در 5 دقیقه ی بعدی تنها به هدفی که در روز می خواهید دنبال کنید بیاندیشید و در آخرین 5 دقیقه می توانید برای کسانی که برای شما کاری انجام داده اند، یک ایمیل یا پیام قدردانی بفرستید و یا در دفترچه ی یادداشت خود جملاتی مثبت یادداشت کنید.

تمام این کارها سبب می شود شما کمتر دچار استرس و دلهره شده و در طول روز به دلیل تعیین اهداف روزانه تان، کمتر دچار تشویش و اضطراب شوید.

حرکات کششی انجام دهید

هر روز 15 دقیقه در مقابل یک دیوار بنشینید و کف یکی از پاهایتان را به دیوار بچسبانید،  به طوری که زانویتان خم نشود. سپس سعی کنید یک سمت بدن خود را به سمت پای کشیده شده خم کنید و بعد از سپری شدن زمان کوتاهی پای دیگر را کشش دهید.

پیاده روی خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد، زیرا قدم زدن بعد از صرف هر وعده ی غذایی میزان قند خون را به نصف می رساند

روش دیگر این است که مقابل دیوار دراز بکشید و هر چند یک بار، کف پاهایتان را به دیوار فشار دهید. شما حتی می توانید در حین انجام این فعالیت یک مجله بخوانید و یا با تلفن همراه تان کار کنید. انجام حرکات کششی جایگزین هم هیچ مشکلی ندارد.

گاهی ماهیچه های همسترینگ بسیار ضعیف می شوند. این ماهیچه ها  شامل سه عضله در ناحیه پشت استخوان ران هستند و به استخوان های درشت نی یا نازک نی و یا هر دو اتصال دارند. عمل اصلی این گروه از ماهیچه ها، خم کردن زانو است. انجام حرکات کششی منجر به کاهش احتمال آسیب دیدگی و درد در عضلات همسترینگ و کمر می شوند.

پیاده روی را نجات بخش شماست

پس از صرف هر وعده ی غذایی 15 دقیقه پیاده روی کنید. البته منظور قدم زدن گاه به گاه به مدت 15 دقیقه است. همچنین سعی کنید هر روز صبح برای رفتن به کلاس و یا محل کار کمی قدم بزنید و هرروز زمان پیاده روی تان را کمی افزایش دهید.

پیاده روی خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد، زیرا قدم زدن بعد از صرف هر وعده ی غذایی میزان قند خون را به نصف می رساند. در واقع این روش، عالی ترین راه برای جلوگیری از دیابت است.

نام:
ایمیل:
* نظر: